TITLE

DESCRIPTION

projektové vyučování „Naše město“ – 6.třída

Projektové vyučování „Naše město“ – 6.třída

Ve čtvrtek 12. května pořádala šestá třída projektový den s názvem Přemýšlíme  o městě. Projektové vyučování se skládalo ze čtyř vyučovacích hodin, bylo založené na deskové hře Ekopolis a cílem bylo podpořit výuku environmentální výchovy.

 

charakteristika jednotlivých hodin:

  • 1. hodina

Úvodní hodina byla především motivační. Žáci byli nejprve rozděleni do skupin  po třech či čtyřech žácích, poté seznámeni s chodem města, ve kterém žijí a byli jim vysvětleny základní pojmy. Žáci ve hře představovali starosty, jejichž úkolem bylo vybudovat vyvážené město.

  • 2. hodina

Žákům byl vysvětlen základní princip hry a žáci ve skupinách si poprvé zkusili odehrát hru. Zde byla důležitá domácí příprava žáků pomocí e-learningu.

  • 3. hodina

Žáci si vyzkoušeli odehrát základní i úplnou verzi deskové hry Ekopolis. Jednotlivé skupiny žáků hrály souběžně, nejdříve musely spolupracovat a hrát společně, a v úplné verzi hrál každý žák sám za sebe.

  • 4. hodina

Závěrečná hodina byla věnována reflexi znalostí, ověření dosažených cílů, diskusi nad vhodností bydlení v blízkosti jednotlivých staveb, charakteristice a popisu ideálního města. Součástí této hodiny bylo vypracování pracovního listu Kde bydlíme a kde chci bydlet.

 

postřehy žáků:

„Líbilo se mi to velice. Bavilo mě to. Vzal jsem si z toho to, že lidi potřebují i věci, které například znečišťují ovzduší.“

„Hru Ekopolis bych chtěla i domů. Určitě jsem se naučila, že je výhodné neznečišťovat životní prostředí a chovat se k přírodě ohleduplně.“

„Odedneška budu přemýšlet, kde si postavím dům.“

„Hra se mi moc líbila a taky je na přemýšlení. Dalo mi to hodně věcí a je těžké vyvážit město a nezničit přírodu.“

Projektový den hodnotím jako velice zdařilý. Důraz byl kladem především  na komunikaci, samostatné vyjadřování, hledání alternativních řešení a spolupráci mezi žáky. Žáci nepřemýšleli jen nad tím, jaké stavby ovlivňují okolí, jaký má význam, že jsou postaveny v určitém místě, ale také jaký mají smysl a přínos pro obyvatele, čím jsou zajímavé a jaká ohrožení případně představují.

 

Mgr. Zdeňka Vítová

 

P1060337P1060338

P1060341

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Starý web

Pokud chcete vidět starší příspěvky a další pak máte možnost zachovali jsme pro vás starý web.

KONTAKT

Základní škola, Liberec, Kaplického 384, p. o.

Kaplického 384

463 12, Liberec 23

IČ 72743379

TELEFONY

+420 739 329 110

+420 602 470 953